Úno 2008

Téměř dvouměsíční (!) reklamace u Mironetu

Mironet - peníze Když jsem psal příspěvek o výběru nového notebooku a o vrácení peněz od Mironetu za ten starý, netušil jsem, že to opravdu zakřiknu a bude ještě hodně dlouho trvat, než penízky uvidí můj účet zblízka.

Na centrále Mironetu mi 13. 12. 2007 ochotný pracovník reklamací bez problému přijal notebook

spolu se čtyřmi protokoly o opravě z Českého servisu. Tři stejné nebo čtyři různé závady => podle zákona může zákazník požádat o vrácení peněz, což se řeší jako běžná reklamace, tzn. do měsíce od přijetí musí být vyřízena.

První nejasnost

Byl jsem ujištěn, že by reklamace neměla trvat ani ten měsíc, že je to jen formální záležitost (protože nebylo potřeba uznat čtvrtou reklamaci, tu mi už uznali v servisu), takže cca do 14 dnů by mohlo být prý vše vyřízeno. Mezitím byly však Vánoce, tak jsem si říkal, že se asi vše nějak pozdrželo. Zatím pořád v pohodě. Že není něco v pořádku jsem si začal myslet ve chvíli, kdy mi přišel 11. 1. (tedy dva dny před vypršením měsíční lhůty!) mail s oznámením, že moje reklamace byla odeslána 10. 1. do servisu a že její vyřízení již nemůže Mironet přímo ovlivnit, volání na reklamační oddělení reklamaci neurychlí. Taky dobrá informace. :-)

První telefonát

Před odjezdem na lyže do Francie (18. 1.) jsem poprvé zavolal na reklamační oddělení (abych reklamaci urychlil, i když to prý nemá smysl, hmmm..). Dovolat se někoho, kdo Vám řekne něco relevantního není opravdu lehké, ale povedlo se a pán mě ujistil, že
"tam na ně vlítne" a že se mi ozvou, co má chudák reklamace za problém, že nemůže být vyřízena.

Začínám decentně zuřit

Mironet - karate Nevadilo by mi ani tak to, že stále nemám 21 tisíc na účtu a přicházím o úroky, ale nelíbilo se mi jednání ze strany Mironetu, který slíbil, že se mi ozvou (ať už s jakýmkoliv vysvětlením) a stále nic. Po příjezdu z lyžáku jsem opět volal na reklamační oddělení, tentokrát se tam se mnou skoro vůbec nebavili (!), ať prý napíšu mail na reklamace@mironet.cz. OK, mail odeslán. Čekám další 4 dny a nic.

A teď už mě to přestává opravdu bavit, další telefonát proběhne v ne moc příjemném tónu z mé strany. Opět mě na reklamacích ujišťují, že to musí být nějaká chyba a že se ji co nejdřív pokusí napravit. Ještě jednou tedy čekám pár dní, ale opravdu mi už dochází trpělivost, takže volám na linku ochrany zákazníka. A hle, příště už vím, že tohle vyzkouším o hodně dřív, než tentokrát. Najednou vše začíná fungovat, prý byl nějaký problém konzultace s dodavatelem, znáte to, výmluvy, výmluvy, výmluvy! Každopádně 2 dny po zavolání na tuto linku mám peníze KONEČNĚ na účtu.

Závěr

Opravdu jsem si nemyslel, že u jednoho z největších internetových obchodů bude takovýto problém s reklamací. Docela mě to zklamalo a utvrdil jsem se bohužel v tom, že v Mironetu zákazník představuje jen tržbu, nic jiného.

Středa, 6. 2. 2008 | Štítky: mironet, notebook, reklamace